Storauktion 2022

Välkommen till Uppsala Akvarieförenings Storauktion 2022 som anordnas 2022-11-26. Inlämningen börjar klockan 9:30 och stänger klockan 11:00. Loppisen öppnar när inlämningen är klar och vi hoppas kunna starta auktionen klockan 11:15.

OBS – I år är vi på en ny plats, Ärentunaskolan i Storvreta strax norr om Uppsala.

Föranmälan är öppen, klicka här för att komma till vår auktionssite.

Servering

Liksom förra gången kommer Svartbäcken Scoutkår att stå för serveringen. Det kommer att finnas både mat och fika. Hela serveringens förtjänst går oavkortat till scouterna som samlar pengar inför World Scout Jamboree i Sydkorea nästa år.

Vill du sälja akvariefisk på UAF:s storauktion?

Du ansvarar för att packa den fisk du vill sälja på ett djurvänligt sätt med gott om utrymme och luft eller ren syrgas i varje påse. Du ansvarar också för att de fiskar som du säljer är friska och krya. Du som säljer måste också enligt jordbruksverkets regler skriva ut vetenskapligt namn på de fiskar som du säljer. UAF har ansvarig personal som kommer att se till att dessa regler efterföljs. UAF: förbehåller sig rätten att avvisa auktionsgods som inte följer dessa regler.

Föranmälan

Allt som ska säljas på loppisen eller auktionen ska föranmälas på vår auktionssite, se länk ovan. Där kan du som köpare också se vad som säljs och på så sätt förbereda dig på vad du är intresserad av. Föranmälan stänger klockan 20.00, fredagen den 25/11. Det går eventuellt att ta med någon extra oanmäld vara till loppisen på själva auktionsdagen. Dock inte mer än 5 varor.

2 svar

• Johnny Nilsson

när kan man se föranmälda ?

Svara
  • kristian

Det går att göra nu. Välj ”Poster” i menyn och sedan undermenyn ”Visa alla anmälda poster”.

Svara