Omplacering av fiskar

Måste du flytta, har akvariet spruckit eller har du helt enkelt tröttnat på det? Om du har fiskar eller utrustning som du vill bli av med försöker vi gärna hjälpa till. Då gäller följande förutsättningar:

• Vi hör av oss till våra medlemmar så fort vi har tid och möjlighet.
  • Vi kan inte garantera att vi hittar någon som kan ta hand om fiskarna. Speciellt större eller aggresiva fiskar kan vara knepigt att omplacera.
  • Hittar vi en medlem som vill ta fiskarna så får vedebörande dina kontaktuppgifter varvid ni får komma överens om överlämnandet.
  • I första hand förmedlar vi fiskar till våra medlemmar. Hittar vi ingen lämplig medlem så går det bra med andra.
  • Vi tar inte ut någon ersättning från dig som vill bli av med fiskar, däremot tar vi ibland en symbolisk summa av den som vill få fiskarna. Detta för att försöka säkerställa att de inte kommer till någon som passar på för att det är gratis, utan till någon som är seriöst intresserad.
  • Du kan inte själv begära ersättning, vill du sälja fiskar eller grejer finns det många bra köp och sälj-sidor.

Tycker du detta låter rimligt och fortfarande vill att vi hjälper dig är du välkommen att mejla oss med vad du vill bli av med, gärna med bild, på info@uppsalaakvarieforening.se.