Om oss

Vi träffas på månadsmöten och aktiviteter och utbyter erfarenheter och kunskaper till nytta för såväl oss själva som hobbyn.

Att vara medlem i Uppsala Akvarieförening har många fördelar:

• Inbjudningar till våra medlemskvällar.
  • Möjligheten att köpa och sälja fisk och växter av hög kvalitet till bra pris på månadsauktionerna.
  • Råd och tips från övriga medlemmar.
  • Möjlighet att följa med på exempelvis utflykter, studiebesök, mässor och grillkvällar.
  • Och – givetvis – möjligheten att träffa andra trevliga akvarister.

UAF är en ideell, obunden förening och du förbinder dig inte till något genom ditt medlemskap.

Här hittar du information om föreningen. Håll muspekaren över menyn i överkant för att se undersidorna.

Uppsala akvarieförening är en av Sveriges äldsta akvarieföreningar och ger dig som är intresserad av akvarium, akvariefisk, akvarieväxter och allt annat inom akvaristik många tillfällen att träffa likasinnade. Varje månad under terminerna har vi ett månadsmöte den tredje onsdagen i månaden på Herpers Choise där vi träffas gamla och nya medlemmar och lyssnar på något intressant akvaristiskt föredrag, pratar, fikar och fyndar fisk och växter på akvarieauktionen som hålls varje gång där medlemmar kan sälja överskott från hemmaakvarierna.

Vi har även andra aktiviteter som gemensam besök på andra akvarieföreningars storaktioner, gör studiebesök och en hel del annat. Har du några idéer och förslag är det bara att du hör av dig.